Todellinen maailma ympärillämme on täynnä kiinnostavia ilmiöitä. Ympäristön ja elämän havainnointi on lapsille luontaista. Maailma on täynnä ihmeitä! Havainnointi
Steinerkasvatuksen keskeisin tavoite on vapauteen kasvattaminen. Se ei tarkoita ns. vapaata kasvatusta – vapaus ei ole menetelmä, vaan päämäärä. Tavoitteena
Ikäkausiopetus tarkoittaa juuri sitä – että jokaisella ikävaiheella on omat kehityksen askeleet, jotka otetaan huomioon opetuksen ja kasvatuksen käytännöissä. Jäljittelystä
STEINERKOULUJEN OPETTAJILLE SUUNNATTU TYÖPAJA, JOSSA OPPILASARVIOINTIIN TARTUTAAN KÄYTÄNNÖLLISESTI OPETTAJAN TYÖSKENTELYN NÄKÖKULMASTA. Miten oppimisen tavoitteet ovat opetukseni lähtökohtana? Miten
Steinerkoulut ja -päiväkodit eivät ota kantaa perheiden valintoihin lapsensa terveydenhuollossa. Steinerkasvatuksen piirissä olevilla oppilailla on samat mahdollisuudet ja oikeudet kuin
Steinerpäiväkotien toimintaperiaatteiden tarkoituksena selkiyttää ja suojata steinerpedagogisten arvojen mukaista toimintaa. Steinerkasvatuksen liitto valvoo Suomessa steinerkoulu- ja steinerpäiväkoti -nimien käyttöä. Nimikkeellä
Steinerkasvatuksen liiton tiedote liittyen dokumenttiin “Valitut lapset” Yle Areenassa esillä oleva kolmiosainen dokumentti on herättänyt kysymyksiä, joihin haluamme tässä vastata.
TERVETULOA SYYSPÄIVILLE – Kasvattaja kapellimestarina! Syyspäivillä opettajilla ja kasvattajilla on myös mahdollisuus kehittää ja suunnitella omaa työtä pienryhmissä steinerpedagogisten ajatusten
Lapset ja teknologia! Miten lapsi kokee teknologian maailman? Mihin se vaikuttaa? Tsekkaa traileri ja kirjaudu – koko dokumentti katsottavissa ilmaiseksi