Todellinen maailma ympärillämme on täynnä kiinnostavia ilmiöitä. Ympäristön ja elämän havainnointi on lapsille luontaista. Maailma on täynnä ihmeitä! Havainnointi
Steinerkasvatuksen keskeisin tavoite on vapauteen kasvattaminen. Se ei tarkoita ns. vapaata kasvatusta – vapaus ei ole menetelmä, vaan päämäärä. Tavoitteena
Ikäkausiopetus tarkoittaa juuri sitä – että jokaisella ikävaiheella on omat kehityksen askeleet, jotka otetaan huomioon opetuksen ja kasvatuksen käytännöissä. Jäljittelystä
The world is full of such fascinating things! All sorts of things that have existed and still do! Isn’t it satisfying to know what life has been like before and what you can find in nature? This is the time of studying the sciences, history and the structures of language! They help pupils to begin to form an understanding of how things are connected.
Education in these grades examines the tangible world while still activating emotions and the imagination. Details and personal observations are connected to a larger, common whole. Pupils become aware of the many interconnections in life and the living environment. Their personal competencies and many skills blossom in this golden age of childhood.