Federation
Joint activities for Steiner Waldorf educators
Federation
Visibility in events
Federation
Training and joint projects
federation
Attending events in the field of education
Federation
Joint activities for pupils and staff
Federation
International cooperation

Federation for Steiner Waldorf Education in Finland

PROMOTING STEINER WALDORF EDUCATION IN FINLAND

The Federation for Steiner Waldorf Education in Finland promotes the provision of Steiner Waldorf education in the Finnish school system and supports child-friendly pedagogy.

 

The Federation organizes training and meetings for the staff and pupils of Steiner schools and day care centres, takes part in events and manages common affairs.

The Federation for Steiner Waldorf Education in Finland is formed by 25 Steiner schools and 40 Steiner day care centres, which have a total of 6 200 children and adolescents taking part in daily activities.

The Federation is funded by membership fees based on the number of pupils.

Steinerkasvatuksen liitto ry

Y-tunnus: 2231738-3

Verkkolaskujen osoite
OVT-tunnus: 003722317383
Välittäjätunnus: OKOYFIHH
Välittäjä: OP

GOALS OF THE FEDERATION FOR STEINER WALDORF EDUCATION IN FINLAND

STEINER WALDORF EDUCATION IS PART OF THE FORMAL SCHOOL SYSTEM FROM EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE TO HIGHER EDUCATION.

EQUAL BASIC EDUCATION FUNDING TO ALL PROVIDERS

CHANGES TO THE NORMS OF TEACHING (CORE CURRICULUM FOR BASIC EDUCATION ETC.) MUST ALSO ENABLE THE PROVISION OF STEINER WALDORF EDUCATION.

STRENGTHENING RELATIONSHIPS WITH PARTNERS IN FINLAND AND ABROAD

OPERATIONAL PRIORITIES 2020–2021

Steiner Waldorf pedagogical quality

STRENGTHENING STEINER WALDORF PEDAGOGICAL QUALITY

in the pedagogical activities of Steiner schools and day care centres.

From creative play to creative thinking

CREATIVE THINKING SKILLS IN STEINER WALDORF EDUCATION

What are creative thinking skills and how do they develop according to the pedagogy at different ages?

Sustainable development and ethical responsibility

SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND ETHICAL RESPONSIBILITY

Values and measures of sustainable pedagogy in Steiner Waldorf education. Growth into ethical responsibility in practice.

BOARD AND PERSONNEL OF THE FEDERATION FOR STEINER WALDORF EDUCATION IN FINLAND

Helena Sandell

Puheenjohtaja

“Steinerkoulujen opetussuunnitelma antaa meille eväät ohjata, tukea ja kasvattaa lapsia ja nuoria osallistuviksi, aktiivisiksi yhteiskunnan jäseniksi, jotka kantavat eettistä vastuuta tulevaisuudesta.”

Eeva Raunela

Varapuheenjohtaja

”Ajattelutapamme uudistaminen kohti kuuntelevaa yhteisöä on myös luonnon uudistamista. Dialogin ymmärtäminen kaikessa syvyydessään, oikeasti vastavuoroisena, tarkoittaa, että navigoimme elämäämme tulevaisuudesta emmekä menneisyydestä käsin.”

  • Snellman-korkeakoulun rehtori, KT
  • Steinerkasvatuksen liiton hallituksen jäsen ja varapuheenjohtaja 2022-
  • Erityisenä mielenkiinnon kohteena hänellä on dialogin ja kokemusten vaikutus mielikuvien ja käsitysten syntymiseen ja niistä viestiminen. Eeva opettaa ja ohjaaa eri alojen opiskelijoita tekstintuottamisessa ja kirjoituksen eri prosesseissa dialogisesti ja yhteistoiminnallisesti. Erityisosaamisalueena on dialogisen opetuksen menetelmät ja käytännöt sekä opettajankoulutus.

Persons elected to the Board at the 2020 Autumn Meeting

Members of the Steiner Education Association

Pääkaupunkiseutu

Uusimaa

Varsinaissuomi ja Satakunta

Päijät-Häme ja Kymenlaakso

Savo ja Karjala

Pirkanmaa ja Keski-Suomi

Pohjanmaa ja Lappi

Ahvenanmaa