BLOGI

kirjoituksia steinerkasvatuksesta

Permakulttuurinen tapa toimia yhteistyössä luonnon kanssa tarjoaa paljon pedagogisia oppimismahdollisuuksia. Siksi se sopii hyvin steinerpedakogiseen opetukseen ja steinerkoulun toimintaan. Kertoo Terhi Hirvikallio Lappeenrannan steinerkoulusta…
Helsingin Rudolf Steiner -koulun luokanopettaja Ilona Lehtinen keskittyy joka aamu lapsiin yksitellen. – Otan pienen hetken, katsotaan silmiin ja sanotaan huomenet…
Steinerkasvatus Suomessa ja maailmalla, miten korona-aika on vaikuttanut? Millaista on kasvatusviisaus kiireisille steinerkasvatuksen näkökulmasta Kasvu eettiseen vastuuseen steinerkasvatuksessa, mitä se on?..
Steinerkoulun luokanopettaja Johanna Leppänen kertoo mikä on opettajan sydämenasia? Miten auttaa lasta vahvistamaan itsessään olevaa hyvää? Steinerlukiolainen Anders Rahijärvi pohtii miten nuoret tulevat tietoisemmiksi..
Onko meidän ympäristömme liian valmis? Jättääkö se tilaa lasten leikeille? Voisiko olla, että monimuotoisella luonnolla on yhteys myös terveyteemme? Muun muassa näitä kysymyksiä käsittelee..
Opettamassa vai oppimassa? Kevään yhteishakujen alkaessa ajatukseni siirtyvät hiljalleen työvuoden viimeiseen päivään ja opettajan elämässä jatkuvasti toistuvaan hyvästien jättämiseen. Yhdentoista opetusvuoteni aikana olen joutunut..
”Lukiossa opiskelun tulee ennen kaikkea puhutella ajattelua. Siksi kaikki vihkotehtävät tukevat ajattelua tavalla tai toisella.” sanoo steinerkoulun aineenopettaja Kaj Koskimies haastattelussa…

Lorem ipsum!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar.