Todellinen maailma ympärillämme on täynnä kiinnostavia ilmiöitä. Ympäristön ja elämän havainnointi on lapsille luontaista. Maailma on täynnä ihmeitä! Havainnointi
Steinerkasvatuksen keskeisin tavoite on vapauteen kasvattaminen. Se ei tarkoita ns. vapaata kasvatusta – vapaus ei ole menetelmä, vaan päämäärä. Tavoitteena
Ikäkausiopetus tarkoittaa juuri sitä – että jokaisella ikävaiheella on omat kehityksen askeleet, jotka otetaan huomioon opetuksen ja kasvatuksen käytännöissä. Jäljittelystä
Steinerkoulun yksi näkyvimmistä ominaispiirteistä on oppikirjattomuus – mikäli nyt jonkin asian puuttuminen voi näkyä. Oppikirjojen sijaan vihkotyöksi nimetty oppitunnin osa
Mikä on lapsuuden kuningasvuosi? Mitä on koulukypsyys? Mitä lapsen on pitänyt saada kokea, ennen kuin hän siirtyy kouluun? Millainen merkitys
02.09.2020
Aiheet
Steinerkasvatus
Steinerkasvatus on verkkolehti steinerpedagogiikasta, steinerkouluista ja -päiväkodeista, niissä toimivista ihmisistä, ajatuksista ja ideoista pedagogiikan takana sekä siitä mitä siellä tapahtuu ja tehdään.
Lehti ilmestyy vuodesta 2020 alkaen vain verkossa.
Steinerkasvatukseen voi lähettää artikkeleita osoitteeseen toimitus@steinerkasvatus.fi
Lehteen tarjottu tai tilattu aineisto hyväksytään julkaistavaksi sillä ehdolla, että sitä saa korvauksetta käyttää lehden tai sen yksittäisen osan uudelleen julkaisun tai muun käytön yhteydessä, toteutus- ja jakelutavasta riippumatta.
Steinerkasvatus-lehti
Perustettu vuonna 1985.
Toimitussihteeri: Pia Pale, p. 0443588826
Toimitus: Jarno Paalasmaa, Eeva Raunela, Timo Jantunen, Iida-Eija Tilles, Maria Karikoski.