THE FUTURE OF WALDORF EDUCATION

Steinerkoulujen aineenopettajapäivät 26.8.2022

 

  • How to implement Steiner pedagogy in a situation where most students come to upper secondary school from other schools, not from a Steiner school and when you can’t build on the foundation of the class teacher-years. 
  • The Future of Waldorf Education – curriculum development 

 

Luennot Martyn Rawson (UK/DE), lisäksi työryhmiä ja rehtorikokous

 

Milloin: PE 26.8.2022 
Missä: Snellman-korkeakoulu, Puuskakuja 14, 00850 Helsinki
Kenelle: Aineenopettajapäivien kohderyhmänä ovat luokkia 8 – lukio opettavat aineenopettajat ja kaikkien koulujen rehtorit ja vararehtorit.

 

ILMOITTAUDU  TÄSTÄ  linkistä TO 18.8. MENNESSÄ!!!

Jaa

Saatat olla myös kiinnostunut näistä

Permakulttuuria koulupuutarhassa

Permakulttuurinen tapa toimia yhteistyössä luonnon kanssa tarjoaa paljon pedagogisia oppimismahdollisuuksia. Siksi se sopii hyvin steinerpedakogiseen opetukseen ja steinerkoulun toimintaan. Kertoo Terhi Hirvikallio Lappeenrannan steinerkoulusta.

PÄIVÄKODIN PUUTARHAPROJEKTI

Varpaat innostuksesta vapisten seisoimme lentokentällä. Tätä oli odotettu ja suunniteltu jo pitkään! Työkaverimme olivat maalanneet mieliimme Saksan steinerpäiväkotien puutarhapihoista satumaisia kuvia viikkojen ajan ja nyt pääsisimme näkemään ja kokemaan ne itse. Niinpä eräänä toukokuun viileänä kevätpäivänä saattelimme päiväkodin lapset portille ja hyppäsimme taksiin koko Siriuksen

Konflikti voi olla mahdollisuus

Uskomme steinerkouluissa, että toista kuuntelemalla, arvostamalla ja kunnioittamalla voimme hyvin – niin oppilaat keskenään kuin opettajat ja muu henkilökunta työyhteisössä. Mutta aina kaikki ei mene niin kuin haluamme ja toivomme. Konflikteja tulee väistämättä ja aika ajoin, ihmisiä kun olemme. Olennaista on nähdä riita- tai konfliktitilanne